2013. augusztus 12., hétfő

Sen to Chihiro no Kamikakushi - ReWatch x5



Rewatch x5 után.



Az ötödik rewatchom volt ezzel az animével, még mindig jó volt az egész. Nekem megvan valahol DVD-n viszont most direkt legjobb minőségben eredeti szinkronnal néztem. Legutoljára 2-3 éve láttam utoljára körül belül, szóval úgy a közepe-vége történései már csak nagyjából voltak meg. Ki ne ismerné ezt az animét, sok díjat nyertek ezzel a mozifilm-el, nem csoda Ghibili nem véletlen egyik legjobb stúdió filmek terén. Akinek a Sen to Chihiro no Kamikakushi címről semmi nem ugrik be, az is biztos ismeri Spirited Away (angol), esetleg Chihiró Szellemországban(magyar) címén. Nem lett túlbonyolított storyja, de nem is lett egyszerű dolog, nézése közben fel lehet figyelni jó pár érdekességre. Kapásból a világ, rohadt jó volt, amit sajnáltam hogy csak a világ kis részét mutatja be. Tényleg egy olyan dolog lett ez a film amit bátran bárki kortól nemtől független megnézhet, mindenki élvezni fogja. Lényegében egy lágy romantikus story lett egy cseppnyi fantasyvel és egy nagyon jó világgal.



Érdekesen kezd az egész, nem volt rossz még 5x-re sem, viszont Chihiro szüleit így belegondolva kissé hülyének érzem. Sőt elég gyér kariknak, értem én hogy kell egy kiindulópont, de a szülei ahhoz képest hogy két felnőtt ember csinált kapásból három baromi gyerekes dolgot az elején. Igen ebből lett aztán a bonyodalom, és jöttek a világgal járó dolgok, majd kezdődött Chihiro Solo karierje. Hangulatosan haladt tovább a történet, történetek a kisebb nagyobb dolgok, megismertünk később fontos karikat. De, itt jött vissza hogy sokszor láttam már, kicsit húzósnak éreztem a közepét és már kevésbé hangulatosnak, nem az hogy rossz volt, és tényleg nem az anime hibája egyszerűen ritkán érzem rewatchoknál hogy mintha előszörre jobb lett volna. Nem tudom megmagyarázni miért, egyszerűen ezt éreztem közbe. Volt benne egy nagyon jó(ámbár azért erősen gyerekes, nem véletlenül korhatár nélküli cuccos) romantikus szál, csak sajnos sok mindent nem kezdtek vele. Egy dologban, viszont még saját gondolatimon belül is megosztott az anime: ez a világ többet érdemelt volna? Egyfelől azt mondom hogy így is pont jó volt, szinte majdnem tökéletes, érdekességekkel tűzdelt világ egy kislány főszereplésével és pár érdekes karival. Másfelől viszont azt gondolom hogy, oké nagyon jó volt így is, de ebből a világból, az istenes, boszorkányos dolgokból is mennyivel több mindent ki lehetett volna hozni. (Kár hogy nem kapott 12-26 részes Spinn-Off sorozatot, legalább a világa miatt.)




Karik: Chihiro mint főszereplő epicet nem villantott, de nem is kellett neki. Egy sima kislány volt, még is én azt mondom hogy érezhető volt hogy a személyisége még ha nem is nagyon, de kicsit fejlődik. Elején csak sírt, utána folyamatosan ügyesedett a munkájában is és bátrabb is lett. Haku nagyon érdekes kari volt, csak belőle sem hozták ki a maximumot, szimpatikus volt, de alig szerepelt, eltűnt kétszer rövidebb időre, egyszer meg egy hosszabbra. Yubaba, hát vele még bajban vagyok, próbálta csinálni a gonosz embert, de nem érződött rajta hogy igazán fenyegetne. Ahhoz túl egyszerűen ment vele minden. Zeniba, na ő belőle meg a fullos ellentétet éreztem mint Yubaba-nál, (lehet hogy kissé Zeniba-t túlgondolom,) de ő meg olyan volt mintha rejtegetne valamit. Zenék: Arra emlékeztem hogy nagyon jó OST-k és zenék vannak benne, de még 5x-re is meglepett az egész. Az OST BRUTÁLISAN jó, elképesztően adja a hangulatot, szóval imádtam. Grafika: Jól nézzétek meg a képeket, ez egy 2001es, egy 12 évvel ezelőtt készült animáció, még is valami brutálisan szép és részletes lett.(Bár megjegyezném hogy gondolom a BD-t valamilyen szinten átrajzolták.)

Szóval ja, még mindig jó volt, akárhogy rewatch miatt meginogtam nálam egy (Brutálisan erős) 8/10-et simán megér még mindig.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése