2014. március 3., hétfő

Date a Live


Na jó, hol is kezdjem, anno mikor futott a tavaly őszi szezonban én belekezdtem, igaz bár ilyet nem szoktam csinálni de egy rész után dobtam. Meg kell hogy mondjam így végig érve kár volt, mert ez az anime egyáltalán nem rossz. Persze nem is tökéletes messze sem, sőt igazából rengeteg hibája van amit fel is fogok sorolni, de egyszerűen lehetett szeretni, voltak benne nagyon jó részek, sőt én lepődtem meg a legjobban, de ezen kívül nem csak fordulatok hanem még izgalmas részek is voltak. A story egyébként elég egyszerű, két nagyobb fordulat van benne mind a kettő a legvégén. Az alapja tetszetős, csak ebből az alapból sokkalta komolyabb animét is lehetett volna ki hozni. Valljuk be, rendesen sablonos lett sajnos pár dolog, pedig sok okuk nem volt ezt csinálni vele. Első rész itt sem igazán tetszett, jött a képbe egy bugyuta szervezet akiket egy loli és egy rakás idióta irányít kábé. (Mert nekem senki ne mondja hogy Kyouhei Kannazuki parancsnok és a többi kriksz kraksz nevű ember nem volt az..) Nem beszélve a történet egyik elengedhetetlen darabjául erről a szavazós dologról, ami enyhén volt baromság. Főleg hogy ez Real Time kivitelezhetetlen, igazából mit csinál a lány? Vár 5 percet még szavaznak és csak aztán kap választ? Ötletnek egyébként nem rossz mert nem mindennapi de nagyon lassan oldották meg animén belül is, láttok fél-egy percik szenvedni magával a szavazással.  Második résztől kábé aztán egészen a Yoshinos (azt hiszem ötödik) részig tetszett az egész. Ez volt ergo a "Tohkás szál" hogy úgy mondjam. Bekapcsolódtunk a szavazós baromságba és ment a dolog amin meglepődtem hogy egész jól működött mert például a második részben Tohka teljesen kiszámíthatatlan volt, hiszen semmiről sem volt fogalma se. Ezt a részt jól megcsinálták, majd a harmadikban a féltékenységi jelenet tetszett ami hozza a történet további darabkáját.



Az az igazság hogy Tohka ezután teljesen megváltozott sajnos, nem volt kiszámíthatatlan, átvette a hárem sablonok egyikét. (Csak női harcosok, direct ilyen időhúzó jelenetek stb..., egyedül talán az volt a szerencse hogy szál közben kevesebb volt, de szál végével például a 6.rész teljesen random dologra ment el.)  Mert sajnos bizony itt bejött az hogy megtudtuk hogy minden megmentett lélekkel gyarapodik az a bizonyos "hárem", bár nem kell teljesen komolyan venni azt a hárem szót, nem azt mondom hogy végig ez volt, ami szerencse. Igazság szerint ez volt a legnagyobb hibája az animének, kábé 4-5 résznyi történet volt széthúzva 12 részre, tele volt mellék dolgokkal amik csak és kizárólag gyengébb fanserviceként szolgáltak, semmi más jelentőségük nem is volt nekik. Gondolatmenetet folytatva sokkal jobb lett volna egy komoly animének, a Tohka-s és a Kurumis szál például beleillett volna ilyennek, de még talán a Kotori-s szál is. Így megoldva sok üresjárattal sokkal gyengébb lett mint lehetett volna, legalább is szerintem. Sőt ezeken felül alig volt olyan karakter akire azt mondom hogy lényeges volt, igazából bemutattak vagy 50 karaktert az anime során, de kb csak Shido, Tohka, Kotori, Yoshino, Kurumi, Mana és Origami volt aki ténylegesen tett is valamit az anime közbe. De még ezek között is rengeteg eltűnés volt, például Yoshino aki a végén és a saját szálán kívül szerepet sem kapott szinte. Ó hát és még itt nem is beszéltem a "zseniális" mellékszereplőkről. Shido nagy "haverja", - akinek már a nevére sem emlékszem annyira lényegtelen volt - nagyon be lett mutatva és kapott talán egész anime alatt 3 percet, és azt is azokba a szálakba amik a történet szempontjából teljesen mellékesek voltak. Ugyanígy a három lány osztálytársa akik az ég világon semmit nem tettek csak röhögtek más emberek háta mögött és kibeszélték, sőt volt egy közülük akinek egy mondat volt a szerepe végig. Annyit mondott hogy: Undorító, ezt mint és legalább részenként egyszer feltűnt.  Most ilyen karaktereket komolyan miért tesznek be? Ahelyett hogy inkább a főbb karakterek által hagyott űrt tömnék be? Nem értem a logikát komolyan.




Tohka-s szál után a Yoshinos jött, ami az összes szál közül szerintem a leggyengébb lett. Nem volt túl izgalmas és hamar is lezavarták hál istennek. Egyébként Yoshino egy Kobato koppintás, és ezt már nem talán-ra mondom hanem 99%ig biztos is vagyok benne, összevág a stílus, és összevág a plüssmedve is.  Kurumis szál volt a legjobb, és igazából maga miatt a karakter miatt is. Mana és Kurumi itt száll be az animébe, ez kábé a hetedik rész magassága volt. Elég keményen mutatják be Kurumit, és Manát is, nem mindennapiak voltak azt biztos, egyik kegyetlenebb mint a másik. Itt volt egyébként egy elég nagy kihagyott ziccer, egy szerintem elég jó lehetőség lett volna a Shido-Mana konfliktus ezen kegyetlen dolgok miatt. Kurumit egyébként teljesen máshogy ismertük meg mint a többi lányt. Pont ez miatt volt érdekes, és már maga a karakterbe is volt valami vonzó (hogy mondjam) ez a női karakterek Badasssége nálam. Bejött, bár sajnos a szála után nem kapott már szerepet. A saját szála egyébként egy elég nagyobbnak mondható harccal ért véget. Amiben volt egy csavar, nem nagy csavar de csavar. Sőt ezután is rögtön Origami miatt jött még egy csavar, amiből a végjáték is kiindult. Végjáték elment, bár kicsit másra számítottam, egy bizonyos dologról ami a főszálat követte volna többet kellett volna megtudnunk, vagy legalább is én többet szerettem volna róla tudni.




Látványilag elment, ámbár nem igazán értem azokat a negatív hangokat hogy "csak BD-vel nézd mert a tvrip agyon cenzúrázott". Na most én nem azzal néztem, de alig volt ecchi jelenet, ami volt sem mutatott sokat, véres jelenet is összesen talán háromszor volt, és ott sem mutattak sokat.  Tehát az az 1-2 jelent nem oszt nem szoroz, a BD-be pluszba beletömködött direktbe fanservice jelenetek meg túlságosan nem érdekelnek. Összességében egyébként én 7/10-et adok neki. De eldöntöttem hogy bevállalom a második évadát, már ha lesz csapat aki folyamatosan viszi. Az az igazság, ha a második évad elején a főszál valamerre elmozdul és haladásnak indul akkor egy érdekes széria is lehet, ha meg nem akkor sajnos egy átlagnál csak egy kicsivel jobb hárem anime lesz. Ezt pedig onnan gondolom hogy a második évadának trailerében láthatunk vagy 4-5 új női karaktert.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése